Snabba beslut

En positiv dag. Har sedan vi var på banken letat bil både högt och lågt. Allsköns bilsidor har plöjts igenom, och utsållandet har varit stort. Bensin eller diesel, ny eller gammal, automat eller manuell, Audi eller Passat?
Idag satt jag som vanligt och kikade på blocket, och hittade på en bil vi tittat på tidigare, men ratat. Enda felet den hade var att den inte hade motorvärmare. Man ser KLART och TYDLIGT på bilderna att den INTE har motorvärmare, men på något underligt vis ringer jag ändå och dubbelkollar. Killen bekräftar det jag redan vet, den har ingen motorvärmare. Tråkigt tycker jag och undrar vad det kostar att montera detta. 4,500 :- får jag till svar. Ooops, nu blev bilen bra mycket dyrare än vad budjeten tillåter. Svarar säljaren som det är, det blir för dyrt. Han mumlar lite för sig själv och säger till slut att eftersom bilen är i så fint skick, så kunde vi få den för 7,500:- billigare, och det med motorvärmare monterat. Alltså runt 12,000 billigare än vad det skulle kostat oss att köpa den som den är, och sen montera motorvärmare. Vi får även vindrutan bytt av bilfirman, pga en spricka och ett stenskott. Som hittat!
Slängde oss i bilen, hämtade upp världens bästa bonuspappa, och for i ilfart till Avesta för att hinna dit innan de stängde kl. 18. 17,45 kliver vi innanför dörrarna, klämmer, känner, funderar och provkör. Den går som en dröm. Superskön att köra, låg förbrukning och helt enkelt perfekt. Vi slår till! Plötsligt skriver vi under kontrakt och gör upp om att hämta bilen på lördag. Vi är nu nyblivna ägare till en VW Passat Variant trendline årsmodell 2005. Det här med bilköp blev bra mycket bättre än jag trott. Hoppas i mitt stilla sinne att vi köpt oss en någorlunda problemfri bil i sina bästa år. Håll tummarna!
I övrigt så har jag haft två lediga dagar, som har spenderats i solsken. Har egentligen inte gjort något vettigt, städade lite idag, och sen kikade vi på bil. Imorgon är det jobb som gäller igen, tyvärr.
Linus var med mor och co till Kiruna under påsk, och fick smak för friheten på gård. Han släpar benen efter sig när han inser att vi är på väg hem till lägenheten efter promenaderna... =(
Vi bodde hos mor under påsken, väldigt skönt att bo i hus, så nu längtar vi ännu mer. Det kommer förhoppningsvis inom sinom tid, men det är jobbigt att vänta.
Ska suga lite mer på vår bil-karamell, och sen krypa i säng och läsa lite.
Tjingeling!
//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0