Onsdag 6 Maj

Ojoj, vad tiden rinner iväg fort. Redan maj, nästan sommar utanför fönstret, och dagarna rinner iväg. Hjälp! Vad mycket vi ska hinna med innan nästa månadskifte, planera, genomföra.

Vi har lite hastigt och lustigt (eller egentligen inte, det är nått som grott länge, vi trodde bara att det skulle bli lite längre fram) bestämt oss för att flytta tillbaka till Dalarna, redan i månadsskiftet juni/juli. Så skönt! Har fått jobb på Åkerblads hela sommaren och hösten, så min praktik kommer att göras där i stället för på Fridolfs här i stan. Lägenheter letar vi för fullt, har napp på några i Falun, och det kommer troligtvis bli vår nya hemstad. Ska bli så himla skönt att komma tillbaka "hem", att inte ha längre än en halvtimme till familjen, och sen slippa denna blåsiga stad. Nu har det stormat konstant sen i söndags, ömsom med regn, ömsom med sol. Blåsten gör mig tokig!

Tyvärr är det himla svårt att titta på lägenhet när man bor så här långt bort, men underbara snälla mamma har erbjudit sig att titta åt oss. Tur man har sån fantastisk familj!

Syster min blev oerhört glad åt beskedet, henne spontana kommentar; "nu kan man komma och sova över hos dig lite bättre" haha, gullunge.

Senaste dagarna har jag legat däckad hemma, inte orkat med ett skvatt. Kroppen har totalstrejkat, men nu verkar den vara på uppgång igen. Tyvärr har jag missat två fina föreläsningar i skolan både igår och idag, men inte mycket man kan göra när kroppen säger ifrån så totalt.

Fick en mycket fin present av mor och Rauno när dom var här på blixtvisit i lördags, en alldeles egen hushållsassistent! Har invigt idag, och himlans vad enkelt det blivit att baka bröd nu! Slippa knåda för hand...

Ska ta ut bröden ur ugnen nu, och försöka hitta på nån mat. Nått med köttfärs blir det, men vad är en annan fråga...

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0