Fredag 1 Maj

Så har vi gjort ännu ett månadsbyte. Valborgsmässoafton igår var för vår del väldigt lugn, jag pillade med designen på Gaming Grounds blogg i stort sett hela dagen, med avbrott för en handlingstur till Ica. På kvällen blev det lite grillning och mys i soffan framför en film.

Idag fick vi för ovanlighetens skull sova lite längre än vanligt, Linus höll sig i skinnet till halv tio! Tog en tennisboll med mig ner på gärdet, så han fick rusa av sig en del. Han apporterade riktigt bra, och peppar peppar så gick han inte på nån fågel idag. Hoppas så smått att det börjar bli bättre, att han inte jagar längre. Men man ska aldrig säga aldrig.

Har planterat om lite småplantor jag satte tidigare i våras, både linfröna och tagetesen har fått ny jord och krukor. Så nu ska dom växa sig stora och starka så jag kan sätta dom i rabatten sen! Linus har varit med ute och spanat på grannens lillgrabb genom staketet, och allmänt tuggat på allt han hittar. Har snart en uteplats gjord av träflis istället för gräs...

Även denna kväll har vi grillat, hamburgare och korv blev det. Mycket gott! Har precis kollat på "Så ska det låta", och funderar på hur resten av kvällen ska te sig. Orkar nog inte se nån film, men det hade Älsklingen önskemål om. Lyckas oftast somna mitt i, så är inget vidare sällskap... Bäst man förvarnar innan.

Imorrn dyker mor och Rauno upp mitt på dagen för att äta lite lunch och hämta bastuaggregatet. Blir trevligt hoppas jag! Var ett tag sen man såg dom (mars, men ändå) så även om det är en kortis, så är det uppskattat! Sen far vi hem i slutet på denna månaden på "50-års" fest! Blir nog en dyr resa, men förhoppningsvis blir det roligt!

Hoppas ni haft en trevlig valborg och första maj!

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0