Tisdag 23 Juni - En vecka kvar

Lämnade in bilen på verkstaden igår, och vid lunch idag fick jag hämta ut den =) Där kan man snacka om snabb och bra service! Överkomligt pris var det också, om man jämför med vad vi trodde det skulle kosta...

Så nu går bilen som den ska igen, skönt! Och vi var varmt välkomna tillbaka till verkstaden för service i framtiden, synd bara att vi flyttar härifrån. Men dom var mycket trevliga, det ska dom ha cred för!

Igår var jag en sväng in till stan när jag lämnat bilen, lämnade in lite kort på framkallning, kikade i lite affärer och köpte mig en bok. Skulle även hämta ett donationskort på Apoteket, men det verkar som att alla har slut på dom. Många som kommit på att man ska donera? Aja, det kvittar egentligen, har anmält mig på nätet redan, men tänkte att det skulle vara praktiskt att ha ett kort i plånboken också... Får fixa ett vid ett senare tillfälle!

Sen gjorde jag inte mycket mer igår, fixade disken och lagade mat. Vid 22-tiden tog jag en lååång promenad för att förhoppningsvis kunna somna lite bättre än kvällen innan. Vet inte riktigt när jag somnade, men tror det gick lite fortare än vanligt i alla fall...

Idag har jag som sagt hämtat bilen, och sen varit och handlat när jag ändå var ute och for. Går åt mycket grönsaker i detta hushåll! Håller på och försöker äta upp en massa ur frysen nu, så vi ska ha så lite som möjligt när vi flyttar på tisdag... Ska rensa ur skåpen sen också, plocka bort en massa som egentligen är för gammalt.

Systeryster har lovat att hjälpa till med flytt på onsdag nästa vecka i alla fall, kul kul! Hon försökte lite försiktigt flika in om hon kunde få sova hos oss nån natt också...Gullunge, får se hur det blir! Först ska vi ta oss hem, bli överfallna av överglada hundar, sova en skvätt, hämta nycklar, bestämma vilka möbler vi ska ha med till nya lägenheten, flytta in dessa, packa upp allt, och komma i ordning... Puh, är en del, men det blir bra till slut!

Nehepp, ska börja med lite mat kanske, så den är färdig tills snyggmannen kommer hem från jobbet. Kycklingsallad blir de idag! =D

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0