Fredag 12 juni - Grattis syster

Idag har min syster gått ut mellanstadiet, och nästa gång hon börjar skolan så börjar hon sjuan. Herregud, tiden går så grymt fort. Var det inte igår hon var liten pluttunge som satt fast i leran med gummistövlarna? Eller stoppade grus i petflaskor? När man tänker efter på hur gammal hon blivit, så inser man till slut att man själv blivit lika mycket äldre. Lite mer än 40 dagar tills man fyller 20. Svårt att hänga med i alla svängar. I år är första gången som jag inte varit med när min syster slutat skolan, förutom förra året då jag jobbade till 2 kvällen innan. Annars så har jag alltid varit med, på ett eller annat vis. Hjälp!

En vecka har gått sen jag skrev sist. I tisdags fick jag veta att jag både klarat spanskan och vinkunskapen, det kändes enormt lättande! Skönt =) I onsdags lyckades jag öppna entredörren på skolan rakt på min stortå, så den är mer blå än vanligt, och dessutom större. Tur jag kan knycka Älsklingens skor, för där får tån plats...

Igår hade vi bartenta, tror att jag klarade mig, men det återstår att se på måndag. Klarade i alla fall den praktiska delen, och enligt Richard låg jag åt samma håll som dom som jobbat flera år i bar. Kul att höra! =)

Idag har jag inte gjort många knop, mest legat i sängen och läst lite, kikat på film och pillat i photoshop. Har tvättat sängkläder också, och ska ta itu med disken lite senare. Så enbart lat har jag inte varit!

Helgen blir lugn, som alla andra helger. Ska försöka plugga lite ledarskap, har sluttenta på måndag. Sen ska jag försöka påbörja den meny som ska lämnas in på torsdag. Blir nog bra tillslut.

Har ett grymt sug efter massa sötsaker, vet inte vad det beror på. Var sugen på pizza igår, men när vi väl köpte hem det så åt jag knappt nånting. Nåt som inte stämmer, frågan är bara vad...?

Nä, ska fortsätta lata mig en stund till, sen vika ihop lite lakan!

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0