Söndag 5 Juli

Så, nu har vi snart fått ordning på allt i lägenheten, lite småfix kvar bara! Är skönt att vara hemma i Dalôm igen! Hela veckan har varit extremt hektisk, i tisdags åkte vi från Halmstad och var hemma hos mor vid 2-tiden på kvällen. På onsdagen blev det uppgång tidigt, och att fara till Falun och kvittera ut nycklarna till lägenheten. Sen var det ett evigt bärande av grejer! Kvällen avslutades med grillning hemma hos mor och Rauno. Systeryster följde med hit och sov över.
Torsdagen ägnades åt uppackning av grejer, lite mathandling mm. Köpte 3 lådor med jordgubbar som jag och mor gjorde sylt av.

I fredags åkte vi till Orsa och hälsade på Älsklingens far m. familj, åt gott och hade det väldigt trevligt! Fick möbler till balkongen samt lite lampor, det tackar vi för! Blev en sen kväll, och på hemvägen hamnade vi mitt i Dalhalla-trafiken och världens regnskur...

Igår var jag med mamma till mormor och hämtade en frysbox vi fått, samt hjälpte henne att plocka ur friggeboden. Väl hemma var vi iväg och tittade på ett vitrinskåp, men det var lite väl dyrt, så vi hoppade över det. Fick en byrå av mormor som passade fint i badrummet! Tack!

Idag har inte många knop gjorts, har knytit om en matta jag lagt i hallen, bakat en sockerkaka och latat mig i solen på balkongen med en bok. Nu väntar vi på Älsklingens mamma + syster med pojkvän som skulle komma förbi en sväng och hälsa på lite senare. Kul!

Ska nog hitta nått att äta, känner mig lite småhungrig...

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0