Årsresumé 2008

2008 var ett mycket händelserikt år, och som förra året ska jag försöka mig på att samanfatta det...

Januari började med nyårsfirande hos Älsklingen i Enköping, sen en del extrajobbande, och mycket att göra i skolan. Sista terminen i trean påbörjades! Självklart blev det en del skidåkning med hundarna också! Sen köpte jag ny dator, stort steg!

I början på Februari bodde jag fyra veckor hos Älsklingen i Enköping för att göra min praktik på F12 i Stockholm. Fyra mycket händelserika och lärorika veckor (okej, egentligen bara tre, den fjärde var jag sjuk). Vi bokade vår första gemensamma utlandssemester.

Praktiken avslutades i Mars, och efter det hade jag nästan två veckors ledigt runt påsk. Tiden utnyttjades till en del arbete på Åkerblads, en tur till Orsa med Älsklingen, några få skoldagar, och en hel del städande hemma. Resten av familjen var i Kiruna på påsksemester, och jag och Cindy var själva hemma med katterna. Riktigt skönt!

April var inge vidare intressant förutom lite vårkänsla, och en hel del skolarbeten. Studenten närmar sig!

I Maj firade jag och kärleken ett år tillsammans, jag var på intervju för skolan i Halmstad, till Norge på hundutställning med Malin. I övrigt började nedräkningen till studenten.

Juni var en mycket händelserik månad, studentbal, studenten, besked om att jag kommit in på skolan i Halmstad, början på sommarjobb på Åkerblads, och till sist det vi väntat på sen februari, semesterresan till Grekland! Den 22:a juni lyfte planet mot Thassos, för två underbara veckor tillsammans på Greklands grönaste ö...

I Juli kom vi hem från Grekland, en aning mer solbrända än när vi åkte dit, och med underbara minnen. Längtar tillbaka! Jag fyllde 19, mamma och Rauno firade ettårig bröllopsdag, hela familjen åkte till Kiruna för två veckors semester, medans jag jobbade. Hann med en tur till Orsa och Älsklingen.

Augusti var vad jag minns ganska händelselös, mycket jobb, lite umgänge med kärleken, och lite börjande av packande inför flytten. Hjälpte även mormor en del att flytta.

I September hände en hel del, massor av flyttpackning, flytt till Halmstad, skolstart på IBR, möte med massor av härliga klasskamrater. Häftigt att börja på en helt ny skola i en helt främmande stad...

Oktober handlade mycket om skolan, vinpluggande, spanskapluggande, och en hel del annat. Älsklingen var på besök en helg, och jag insåg hur mycket jag ville ha honom här jämt...

November har jag inga direkta minnen från, vad hände? Mycket skola, naturligtvis, sen var nog Älsklingen hit en sväng också. En del planer inför hans flytt tog form!

I December påbörjade jag praktiken på Fridolfs, Älsklingen tog examen från Ky i Enköping, och flyttade sen hit. Efter en vecka tillsammans åkte vi uppåt igen för att fira jul i Dalarna hos släkten. Julafton +Juldagen  hos mamma och Rauno, resten av Juldagen och Annandagen hos Älsklingens släkt i Orsa. En del farande, men väldigt mysigt att träffa alla igen!
Nyåret firades i Halmstad, med god mat, trevligt sällskap och sprakande raketer.

Jaha, tror jag har fått med det viktigaste som hänt detta året...Inte lätt att minnas allt man gjort =)

God Fortsättning på Er!

Tjingeling

//Fiia

Tack för ännu ett härligt år tillsammans med Dig! Kärleken blir bara djupare och större för varje dag som går... ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0