En slaskig söndag...

...Som tillbringades i skogen med SBK avd. Halmstad! Trevlig, intressant, lärorikt och fram för allt blött. Vädret var inte på vår sida, men vi slöt upp ändå och genomförde tävlingen! Nio tappra ekipage dök upp, och alla gjorde ett bra jobb, somliga lite bättre än andra!

Träffen avslutades med lunch på klubben! Tack för en trevlig söndag!

Tog det lugnt ett par timmar när jag kommit hem, och alldeles nyss var jag ute och tränade stenhård lydnad med Linus. Vi har en del att jobba på, men bara han vill så kan han rätt mycket. Det gäller bara att plocka fram viljan =) När allt flöt som bäst med fritt följ, han hade total focus på mig, så mötte vi en kille med schäfer. Jag känner att jag har full kontroll på Linus, och tänker möta killen med Linus lös på sidan. Några meter ifrån varandra ropar killen och ber mig koppla Linus för att hans hund är aggressiv. Varför i hela fridens dar ska jag koppla min hund, som jag har full koll på, för att hans hund är aggressiv? För att han inte kan hålla ordning på sin hund om det är andra hundar runt omkring? Det är inte mitt problem, det stör mig bara att jag ska behöva koppla en hund som är cool lugn, för att någon annans hund har problem.
I övrig gick träningen kanonbra!

Imorgon börjar skolan igen, och det är inget jag ser fram emot så där jättemycket..Tur att det börjar en del nya roliga kurser i alla fall!

Tjingeling

//Fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0