En fantastiskt smart hund

Blev väckt tidigt idag av Linus, trots att jag gärna sovit bra mycket längre. Men har man hund så har man. Gick en promenad, testade visselpipan jag fick av Tina för första gången, och han bröt faktiskt en jakt på kanin när jag visslade. Hoppas att det inte bara var slumpen, utan att han faktiskt reagerar. Fick en klicker av mamma häromdagen (igår?) som jag börjat träna med en del nu. Och vilken fantastiskt smart hund jag fick! På 10 minuter hade han lärt sig tass!  Häftigt att se honom göra allt för att få det där "klicket" från matte. Och godis såklart =)

Testade även nu på kvällspromenaden att klicka honom när han går "fot", och ganska fort insåg han att han fick klick och godis när han höll sig vid min sida. Smart hund! Ska jobba mer med klickern, med den tror jag att det kan bli ett underverk av vår hund!

Fuskade till ordentligt idag, köpepizza, och lösgodis...Och dessutom en sockerkaka jag bakade tidigare...Illa.. Får bättra oss till imorrn och resten av veckan!

Ha skickat iväg 164 bilder på framkallning också, från Greklandsresan förra sommaren. Har tänkt sätta ihop en minnesbok med bilder, text och kvitton, kartor, biljetter och andra minnen från resan. Kan vara kul att ha i framtiden, inte bara en massa bilder på datorn! Ska försöka göra så efter alla resor, när och var nu nästa blir... *börjar planera*

Lite film nu kanske?!

Tjingeling

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0