Blivande hemmafru?

Känner mig lite som en hemmafru, pysslar och stökar här hemma, och har maten färdig när sambon kommer hem från jobbet =) Kanske skulle passa som det? Tror att jag skulle trivas ganska bra, faktiskt =)

Idag hade vi bankredovisningen, och tyvärr fick vi inte reda på om vi blev beviljade lån eller inte direkt. Men det kändes helt okej, så vi får hoppas på det bästa! Kom därmed hem redan vid halv elva, riktigt skönt, speciellt när det var sånt kanonväder ute! Blev en låång promenad med Linus i solen, och sen lite myspys sittandes mot väggen bredvid ytterdörren i solen och läste en stund. Sköönt!

Satte en bröddeg också, Tobias äter upp allt bröd så fort jag bakat nytt..Inte riktigt, men det går åt! Och jag vägra köpa bröd när det är mycket billigare, godare och nyttigare att baka det själv! Så då får jag vackert baka... Men bakar mycket när jag väl bakar, fyller frysen och behöver inte baka förrens om två veckor igen. Det gäller att planera.

Imorgon börjar barkunskapen, ska bli spännande att se vad vi ska göra! Sen ska jag iväg och storhandla, massa basvaror som behövs. Tyvärr får jag handla allt själv, och därför också bära hem det själv...*suck* Men men, det ska nog gå bra bara jag ger mig fan på det. Är ju inte flera kilometer som tur är!

Ska ta och krypa till sängs nu, Älsklingen har nog redan somnat, stackarn, blir långa dagar. Ses knappt i veckorna, han går innan jag vaknat och kommer hem sent, blir 2-3 timmar per kväll vi ses. Tur att det finns helger! Och det är ju ingen risk att vi går varann på nerverna för att vi umgås för mycket, snarare tvärtom... Nejdå, min kärlek till den mannen minskar inte, den snarare ökar. Finns ingen som min underbara sambo! Älskar dig!

Tjingeling och godnatt!

//Fiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0