080925 - Torsdag

Idag är min fjärde dag som självständig Halmstadsbo, och än så länge trivs jag kanon! Mitt vardagsrum ekar fortfarande lite för tomt, men ska förhoppningsvis få lite fler grejer därinne så småningom. Och lyckas jag inte med det innan december, så dyker Kärleken upp med en hel del grejer... =)

Måndagen ägnades åt att packa upp alla grejer, mor och resten av familjen for vid halv-tio-tiden (tror jag, har egentligen ingen koll alls... =P ) och jag började försöka få någon ordning på grejorna. Fixade vardagsrum, klädkammare, badrum och sovrum, innan jag for till Biltema för att inhandla lite behövliga saker (diskställ,mopp-set,hänglås till tvättstugan,värmeljus,batterier,skärbrädor,cykelkorg bla) sen for jag hem och fixade det som var kvar, nämligen köket.

Tisdagen tog jag mig ännu en tur bortåt Eurostop (där alla dom här roliga affärerna ligger ), och sen höll jag mig mest hemma och pysslade lite =P Hittade på min uteplats, eller ja, att den var mycket större än vad jag trodde =P Blir nog fin till våren när jag planterat lite blommor (Och ja, Älskling, du får lov att vattna dom när jag åker till Spanien. Ska påminna dig! ) Just för tillfället ser den rätt tråkig ut, men klippte till häcken och gräset lite, så det blev en aning bättre än innan i alla fall! Skönt med eget litet krypin, och att jag dessutom har både morgon och kvällssol är ju inte fel (Kvällssolen reflekterar i fönstren på huset mittemot, så jag får ta del av den också =)

Igår cyklade jag in till stan och sen ut till skolan, tog tid hur lång tid det tog att cykla hem från skolan, så att jag har någon hum om hur mycket tid jag behöver på mornarna =) Villade bort mig totalt först när jag åkte in, men hem gick det kanon =P

Idag har jag än så länge latat mig, och kommer nog inte bli så mycket mer heller! Cyklade den lilla biten ner till Ica Vallås och handlade lite, bunkrade upp med lite frysvaror. Invigde mitt Ica-kort också =P

Nu ska jag kura ner mig i sängen med tidningen jag inte läst än!

Tjingeling!

//Fiia

Älskar dig underbara!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar ju som om du börjar få lite ordning. Det är ju bra. När börjar du skolan igen?

2008-09-25 @ 21:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0