080902 - Halmstad tur och retur

Ja, nu har vi gått in i höstens månad, även fast det känns som att det varit höst ett bra tag... Men i alla fall, jag började månaden med att kliva upp 04,00, äta frukost, packa ner min kära dator och åka till Borlänge. 05,33 satte jag mig på tåget mot Örebro, visade biljetten och somnade =) SÅÅ skönt! Sov till Frövi ungefär, hoppade av i Örebro för byte till tåg mot Hallsberg. Massa affärsresenärer och studenter ute så här tidigt måste jag säga!
I Hallsberg fick vi vänta på ett försenat (ovanligt?? ) x2000, som skulle ta oss ner till Göteborg. Kollade på film hela vägen, så har ingen bild alls av landskapet utanför fönstret...Solen sken i alla fall =) Ett snabbt byte till Öresundståg som trafikerar Göteborg - Halmstad (Och en bit till, tror den går ända in i Danmark ) vilka är ännu sämre än Sj i standard. Trasiga toaletter, fel vagn/plats bokningar mm...Menmen, jag tog mig fram!
Anna ringde när jag hade ca 10 minuter kvar, och vi bestämde att vi skulle träffas på stationen, och gemensamt åka till lägenheten.
Lägenheten sen då... Såå fin, nya tapeter i kök, hall, vardagsrum, superfräsch för övrigt, stor, lättinredd, lugnt område. Både dusch och badkar i badrummet, riktig lyx=)
När vi kikat på den tog vi lunch tillsammans på Max, och åkte sen in till stan för att skriva under kontrakten, och föra över depositionen till hennes konto. Fick en nyckel direkt, så nu är det bara att flytta in när som helst =)
Kommer längta som fan efter dig där nere <3

Tåg tåget hem direkt igår, så var hemma vid elva-tiden igår kväll...Segt med så många timmar på tåg, men det var skönt att komma hem till sin egen säng!

Idag ska jag hjälpa mormor att packa pickupen full med grejer som ska till stugan utanför Gävle...Inte världens roligaste, men måste hjälpa henne en del nu!

Tjingeling på er,

//Fiia

Älskar dig som fan! Ska bli härligt att dela mitt liv med dig <3

Kommentarer
Postat av: tobbe

Tåg du tåget? ;D

2008-09-02 @ 15:34:02
URL: http://tobbeluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0