Tisdag, Bordeauxviner, Fika, Åskväder

Jahapp, tisdag idag då, imorrn är det onsdag, och sen kommer kärleken! =D
Idag har vi provat fem olika viner från Bordeaux, ett vitt, tre röda och ett sött. Mycket intressant att känna skillnaden beroende på var i Bordeaux vinet är odlat, och vilken årgång det är! Bordeauxviner är överlag mycket bra viner, men finns ju några som är bättre än andra, fick testa ett 700:- vin idag, häftigt att jämföra med ett vin som "bara" kostar runt hundralappen! Jag tyckte definitivt att Sauternes-vinet (sött vitt vin) var gott, men större delen av klassen tyckte det var för sött. Inget vin man hinkar i sig, men absolut gott till ost eller äppeldesserter! =)

Efter skolan tog vi en tur till systembolaget och köpte vin till på torsdag då vi har dekantering. Ann-Sofie fick köpa åt mig då jag ju inte har åldern inne...Jäkligt att hon gör sig skyldig till lagning för att jag ska kunna studera! Men men... Sen blev det en låång fika på Morfars med Patrik, Alex, David och Ann-Sofie. Mycket trevligt och avslappnat!

Åå, just det, jäklar vilket åskväder det var inatt! Vaknade vid tolv av värsta smällen precis ovanför huset...Rusade upp, drog ur datorn och tv:n, tillbaka till sängen, och somnade som en stock igen =) Var även världens hagelstorm tidigare på kvällen, väldigt mysko oktoberväder!

Räknar ner dagarna tills kärleken kommer hit, längtar som fan! Bara mys hela helgen!

Nu ska jag fortsätta kika på Rosa-bandet galan, har bidragit med några kronor, BIDRA NI MED! Man ska inte säga att det aldrig kan hända mig, eller någon i min omgivning, det kan hända vem som helst! Så tänk på er själva, er familj och era barn. Inget kan göra allt, men alla kan göra något!!

Tjingeling

//Fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0