The weekend is over

Ja, och imorgon är det måndag igen...Dagarna knallar på, fort går det! Den här helgen har varit lite blandad med plugg, "shopping" tur, trädgårdsarbete och latande. Och längtande.

Igår var det pissigt väder, så stack inte ut näsan på hela dan. Pluggade vinkunskap, tittade på tv, och åt chokladpudding. Gott!

Idag tog jag sovmorgon igen, klev ur sängen vid elva, åt frukost och cyklade till Eurostop. Var först till Jula och köpte en liten trädgårdsspade och en cykelpump, sen till Willys och veckohandlade mat, och efter det till Blomsterlandet och köpte höstlökar och jord. En sväng in på Rusta för att leta "blomlådor", men hittade ingen jag blev nöjd med, så det blev både Biltema och Eko innan jag for hemåt, 20 kg tyngre lastad än när jag åkte dit. Hittade ingen blomlåda alls, så får ge mig ut på jakt längre fram. Vill ha lite lök i en "kruka" också, snyggt att ställa vid dörren till våren..Har sparat krokus-lökar, dom är tidiga på blomning... Letande fortsätter! Ska köpa nån ljung och sätta i kruka också, fint såhär på hösten...

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag, latat mig rejält. Oj, glömde ju att jag planterade lökarna också. En hel rabatt har jag grävt upp! Blev en längs hela kortsidan på uteplatsen, hittade på en stackars övervuxen ros-planta också...Klippte ner den och hoppas verkligen att den överlever vintern och kommer nästa år! Vore fint! Till våren ska jag nog gräva upp långsidan också, eller i alla fall en del av den. Vill sätta lite perenner, och kanske nån pensee. Får se hur mycket frön jag orkar peta ner också! Mycket kryddor och grönsaker ska det i alla fall bli! Det tråkiga är att man inte kommer vara hemma under större delen av skördetiden...=S Tyvärr, men det har jag själv valt. *konstig känsla*

Nu ska jag ta och släcka ner datorn för natten,

Tjingeling!

//Fiia

Skulle verkligen vilja spola tiden två månader framåt. Då skulle vi vara i full färd att inreda lägenheten till vår gemensamma, och skapa oss ett liv tillsammans på riktigt. Längtar!!
Älskar dig så enormt mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0