Riktigt höstväder

Jag har inget emot hösten. Inget alls faktiskt. Men när man ska hem från skolan, på cykel, 3,5 km, i ösregn, så är hösten inge rolig. Det hände mig idag. Jag kunde vrida vatten ur jeansen när jag kom hem, och skorna chippade. Mysigt. Det blir inte det minsta bättre av att det blåser som fan i den här stan. Som en klasskompis sa "Jag tycker inte om den här stan, det bara regnar och blåser". Känner lite så just nu. Men, man kanske vänjer sig?

Längtar i vilket fall som helst efter en höst med klar luft, strålande sol och prasslande löv. Det får gärna bli sånt väder!

Försöker lägga allt tid på att plugga vinkunskap för tillfället, stort delprov på tisdag, på allt vi gjort fram tills nu. Massor av konstiga ord mm, så en hel del att lära sig. Jobbigt! Men, vill man bli duktig så får man kämpa...

Lite gott att äta piggar i alla fall upp lite, så har bakat en kladdkaka nu när jag kom hem. Och för tillfälllet har jag uppehåll från pluggandet och tittar på Overhaulin, häftigt att se vad man kan åstadkomma under så kort tid, bara man vill...

Nej, glassen smälter =)

Tjingeling!

//Fiia

Kärleken övervinner allt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0