Morotskakbak!

Japp, men har inte smakat på slutprodukten än, den står i kylen och stelnar...Vill ha NU! Fick sånt sjukt sug efter mammas morotskaka, så fick lov att ringa och be om receptet =) Finns massa olika recept på nätet, men ingen som är likadan som mammas, dom flesta är det mjuk glasyr på, och jag vill ha den hård! Så nu står den där i kylen och väntar på att ätas upp...Hoppas den smakar lika bra som den ser ut!

Sov riktigt lääänge idag, skönt skönt! Sen har jag tvättat en maskin, gått en promenad i blåsten ner till Ica, och sen pluggat lite. Och sen mitt i alltihopa bakar jag! En typisk helg hos mig, allting görs samtidigt, och flikar in i varandra...

Ska fortsätta plugga lite, måste nog äta nått också...Har köttfärs kvar från igår, får bli nått på den...kanske bara lite grönsaker och cremé fraiche till, och lite riven ost....*mums* Sen ska jag smaka på kakan! Haha, vad tjock jag känner mig, sitter här och pratar gottesaker som bara den....Men ibland blir suget stort...Fördelen är ju då att man kan baka det själv = jag vet vad som är i, inga konstgjorda äckelpäckelingredienser!

Sen lunch nu!

Tjingeling

//Fiia

Älskar dig! <3

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Nyfiken på mammas morotskaka. Kan du inte lägga ut receptet så vi andra kan njuta av den

2008-10-25 @ 20:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0