Bakdag!

Ja, det blev en bakdag idag istället, vädret är klart bättre, så det blev en promenad till Ica för inhandlande av lite grövre mjöl, jäst och allt annat roligt man behöver ha för att baka! Så hittils har det blivit lite portionsbröd, fråga mig inte vad jag hade i, men gott blev det =) Kolliox-bröd om man säger så!

I ugnen står för tillfället en form med "formfranska", eller rostbröd om man så vill. Hittade ett grundrecept i Johannas blogg, som jag modifierat lite, som jag oftast brukar göra! Lite grövre blev det, så får se vad det smakar sen!

På jäsning står en sats bullar också, snart dags att baka ut dom...Det roliga sen är att se om det får plats i frysen...Haha, van som man är vid tre stora frysboxar så glömmer man lätt bort att man bara har ett litet frysskåp nu, och bakar lite för mycket...Men, får det inte plats så blir nog mina klasskamrater glada för lite bullkalas imorrn! Dom är inte omöjliga...

Ska ta och baka ut bullarna nu!

Tjingeling!

//Fiia

Älskar dig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0