081002 - Torsdag = Första veckan avklarad

Och det känns fortfarande bra! Den här veckan har varit mycket information, mycket lära känna, och massor med basickunskaper att lära sig. En tuff vecka, både för kropp och huvud!

I måndags var det upprop, allmän info om skolan, mycke lära-känna-varandra tema, utlämning av böcker och början på vinkunskap. Jäklar vilken tjock bok vi fick! Två tegelstenar tung, minst...

Tisdagen började med information om Ky, sen vinkunskap med provning av två vita viner. Enormt svårt att lära sig att uttrycka vad man tycker att det smakar och luktar, att avgöra om ett vin är lätter eller medelfylligt, färgintensitet mm. Väldigt väldigt intressant, men väldigt väldigt svårt! Vi avslutade dagen med en kort lektion ekonomi.

Onsdagen började vi med spanska, sen förflyttade vi oss till H.H (Halmstad Högskola) för att resten av dagen jobba med gruppdynamik, alltså hur man som grupp fungerar tillsammans och vad man kan förbättra i gruppen mm. Kanonduktig instruktör hade vi, och han återkommer till våren för mer gruppövningar!

Idag hade jag en liten sovmorgon, sen spanska, dryck med provning av tre röda viner, och tillsist ekonomi. Nu är skolveckan slut för denna vecka, men imorgon är det självstudier, så ska passa på att plugga lite då! Har bla läxa i vinkunskap, massa sidor i Spirits of wine-boken som ska läsas...Jäklar vad bra jag kommer bli på engelska efter detta =)

Bra kondition hoppas jag också att jag får, cyklar till och från skolan varje dag, trots att det dom senaste dagarna verkligen har ÖST ner REGN. Jätteroligt att vakna till regn på morgonen, men till skolan ska man ändå, oavsett väder. Bara att bita ihop...

Imorgon kommer min underbara kärlek hit för en lugn helg tillsammans. Ska bli skönt! Ska därför passa på att plugga undan allt imorgon så jag slipper plugga när han är här...

Ska försöka läsa lite i vinboken nu!

Tjingeling

//Fiia

Älskar dig som en tok, skönt att du kommer hit imorgon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0