Måndag vecka 48

Och en hel massa pluggande att fixa till på torsdag. Suck. Fick två områden till idag som ska pluggas in, plus dom två vi redan har fått. Blir bara mer och mer....=S

Planerar inför helgen, storhandling och julbak hade jag tänkt mig! Lussekatter (på mitt och mammas vis!) pepparkakor (helt hemgjorda, för första gången ska jag göra degen helt själv...) Sen ska jag ställa upp ljusstakarna, vilket inte tar speciellt lång tid, men ändå! Ska damma av lite i lägenheten också, dammsuga, torka och bädda rent i sängen. Och sen ska jag krypa upp i soffan, dra filten runt mig, dricka ett glas iskall mjölk, äta en nybakad lussebulle, och hoppas på att julstämmningen infinner sig. Hoppas kan man väl alltid göra? Julkänslan kommer nog inte riktigt infinna sig så länge jag är helt ensam, blir nog lite bättre när kärleken kommer hit, och helt bra blir det nog först när jag kommit hem till mamma, hennes julmat och julgranen. Blir ingen julgran här inte, ingen ide när vi inte tänker vara hemma. Får hänga dom få julkulor jag har i "palm"blomman =) Kanske inte så snyggt....Får ge mig ut på jakt efter lite granris att pynta med!

Aja, imorrn får man äntligen pengar, bra att fylla upp kontot igen. Men med tanke på att Mallorcaresan ska betalas i januari/februari så måste det hållas hårt i pengarna...tyvärr...

Nej, läsa igenom vinet en gång till, sen krypa till sängs med min bäste vän = vetesäcken. Det näst bästa efter mänsklig kroppsvärme!

Tjingeling

//Fiia

Viss kärlek är som kraftiga Bordeaux-viner; de mognar och blir bättre och bättre ju längre dom vårdas.
Älskar dig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0