Längesen

Var ett tag sen jag skrev några rader, så ska försöka sammanfatta lite sen jag skrev sist!

I torsdags kom Älsklingen hit, kvällen blev bara myspys framför tv:n. På fredagen så åkte vi till Flygstaden för att Tobias skulle klippa sig, tillbaka i stan gick vi hem i det otroligt mysiga vädret! Ägnade eftermiddagen åt att fixa lite med datorn, laga mat och bara umgås! Tack mamma för att jag fick en påse med grytbitar av älg med mig när jag flyttade, dom var riktigt goda... =)

Vi sov riktigt länge på lördagen, åt en mysig frukost och sen tog vi en låång promenad! Kanonfint väder, friskt och klart ute! Var ute nästan två timmar, gick förbi kyrkogården en sväng och tände varsitt ljus i minneslunden, handlade mat på Ica, och sen hem! Bakade lite bröd, målade ljuslyktor, Tobias löste korsord och sen lagade vi mat. Älsklingen ville bestämt ha klyftpotatis, och det var inget dumt val! Hemgjord klyftpotatis, kycklingfilé och bearnaisesås. Mums =)

Tyvärr så kom ju den där jäkla söndagen tillslut, trots att man försöker bortse från den... Älsklingen fick lov att åka hem, och jag fick gå hem till en tom lägenhet. Det kändes förjävligt, känner verkligen att det är med denna mannen jag vill leva mitt liv! Allt känns så rätt när han är här, vi funkar så bra ihop, tokar, busar, älskar, kramas, bara är.  Mår så otroligt bra när han är nära, när jag vet att jag när som helst kan få en puss eller kram. Vill ha det så jämt!

Får hoppas att tiden till flytten går fort som fan...Annars kommer det bli jobbigt...

Gårdagen förflöt ganska smärtfritt, provade lite viner i skolan, hade spanska, följde med Alex till Stadium, och sen åkte jag hem. Pluggade, fastnade vid photoshop, och pratade sen med Älsklingen.

Idag har vi haft Håkan Nilsson på skolan för föreläsning, vilken otroligt kunskapsfylld man! Om man bara hade hälften av hans kunskap, så skulle jag vara glad! Fick även tillbaka vinkunskapsprovet, och tro det eller ej, men jag klarade Vg-gränsen med ganska bra marginal! Så glad och stolt över mig själv! Nästa provvecka är nästa vecka, vinprov på Bordeaux och Borgogne på onsdagen, och sen spanskaprov på torsdagen. Veckan därpå har vi ekonomi-prov, så det gäller att ligga i... Varvar pluggande av vinkunskap med lekande med photoshop som Älsklingen var snäll nog att installera åt mig! Är så mycket kul jag vill göra, men har varken kunskap eller tid =)

Nu ska jag plugga vidare en stund innan det är dags för middag! Får se vad jag hittar på...

Tjingeling

//Fiia

Saknar dig sjukt mycket, från den stund du klev på bussen. Känns som en stor del av mig saknas när du inte är här, och jag hoppas att du snart kommer tillbaka med den saknade biten! Älskar dig så otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0