Alla fäders dag

Idag är det alla fäders dag. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till den dagen, har ingen jag känner att jag kan kalla "pappa" på riktigt. Det finns en som kommer riktigt nära, och det vet han om. Är synd att man bor så långt hemifrån, mamma hade bakat tårta och allt, men är alldeles för långt att åka hem och hälsa på. Blir till jul istället, som känns enormt långt bort, trots att det inte ens är två månader. Och däremellan ska min Älskling hinna med att flytta hit också. Så tiden kommer nog gå fort ändå!

Vaknade vid halv nio imorse, solen sken så jag gav mig ut på en lååång promenad i den friska höstluften! Riktigt skönt var det, och det blev en riktig powerwalk! Hade gärna haft sällskap bara, men det var rätt skönt att vara själv också. Den stackars fågeln vi såg förra helgen satt fortfarande kvar på samma ställe, sörjandes sin kompis. Lyckades med mammas hjälp lista ut att det är en skarv. Dom är normalt ganska sällsynta, håller till vid kusten och dyker efter fisk i havet, så vad den gör alldeles själv vid en liten "sjö" i ett bostadsområde kan man ju fråga sig. Stackaren!

Sen har jag satt en grund till surdeg idag, så till nästa helg kan jag baka surdegsbröd, ska bli spännande!
Har även försökt mig på att plugga, men har så himla svårt att koncentrera mig, vet inte vad det beror på. Tänker bara på en massa annat oviktigt, och sen får jag inte in nånting ändå... suck!

Imorgon blir det en kort dag, börjar sent och slutar tidigt, skönt! Ska eventuellt haka på Alex och Ann-Sofie och plugga lite efter skolan, får se om jag orkar. Borde egentligen göra det, för då får jag åtminstone något gjort! Får se imorrn!

Ska göra ett nytt försök nu med pluggandet. See you another time =)

Tjingeling

//Fiia

Love at first sight <3

Kommentarer
Postat av: DIN RIKTIGA PAPPA

Hej hej.

Att du kan vara så bitter...

2008-11-10 @ 19:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0