Nattuggla...

Man vänder verkligen på dygnet när man jobbar i den här branschen...Efter IBR nästa höst ska jag nog ta ett jobb som inte har kvällsskift....Systembolaget kanske? 10-18, eller vad brukar det va? =P
Nej, ärligt talat så trivs jag väldigt bra med att jobba dom här tiderna, men problemet är att ingen annan i bekantskapskretsen gör det...Så det sociala livet med familj och kompisar kommer i kläm. Hela familjen har jag inte träffat tillsammans sen i tisdags, och kärleken blir det sena samtal med, vilket inte är så lyckat för hans del....Det är avigsidan med detta yrke! Men roligt är det....

Kvällen har flutit bra, haft i stort sett enbart internationella gäster, så har fått öva på min branschengelska...Skulle slutat vid tolv, men stämplade inte ut förrens vid kvart i ett....Tråkigt för älsklingen som sitter upp å väntar enbart för att få prata med mig, men inte mycket man kan göra när jobbet kallar. Och dessutom är varje minut man jobbar värd några kronor, så egentligen ska jag inte klaga. Och med trevliga arbetskamrater så går det mesta!

Funderar på om jag ska släpa mig ur sängen för att gå på min systers avslutning imorrn...Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att hon skulle sjunga i kyrkan, men det kan vara ändrat flera gånger om. Vore lite mysigt att gå, men frågan är om jag orkar upp så tidigt imorrn...Visar sig när klockan ringer =P

Tanken slog mig, om ett år kanske jag kommer hem sent till en lägenhet jag delar med mitt livs kärlek. Den tanken känns helt otrolig, skulle inte kunna må bättre om jag kunde infria den tanken redan nu. Saknar dig så enormt mycket! <3<3 Tror på oss!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0