14 dagar i Grekland

Nu så, nu kanske jag kan ta mig tid och skriva ner lite av vår resa...


21 juni
Jag åker till Tobias,  vi packar ihop alla grejer...22kg! Vi tar oss med taxi till resecentrum, och sen vidare med buss till Arlanda. Lång väntan på Arlanda spenderas med att läsa, lyssna på radio och sova.

22 juni
05,00 checkar vi in vårt bagage, går genom säkerhetskontrollen och hittar en frukostrestaurang. Äter, och växlar sen pengar på Forex. Planet lyfter 07,30, och ca två och en halv timme senare landar vi i Grekland. Buss från flygplatsen i Kavala till hamnen i Keramoti, och därifrån färja till Thassos, och staden Limenas. Buss ifrån Limenas till Skala Potamias, och hotell Korina som blir vårt hem för 14 dagar! Fräschar upp oss på hotellet, och går sen ner till stranden och strandgatan för att hitta en restaurang att äta middag på. Bestämmer oss för Philippion, beställer mat, får den och hinner äta fyra-fem tuggor, sen kollapsar jag...Vätskebrist, näringsbrist och chockvärme slog tillsammans ut min kropp. Kallsvettades, såg flimrigt, och hörde långt långt bort Tobias oroliga röst. Hemsk upplevelse! Räddades av en översöt dessert som en av servitörerna fixade...

23-27 juni
Dessa dagar består av blandade delar solande vid poolen, bad i havet, träff med en Apollorepresentant, middag på varierande restauranger och mycket slappande! Många böcker blev genomplöjda under dessa dagar!

28 juni
Vi åker in till fastlandet och Kavala för att gå på marknad och sen besöka grottan i Agiti, en utflykt som anordnades av bla Apollo. Marknaden var mindre än vi trodde, och vi köpte inget, men grottan var häftiga! Stalakmit (??) grotta, kul att se! Men såhär i efterhand hade vi nog valt en annan utflykt istället...Även en värmetopp denna dag, över 40 grader...

29-30 juni
Vi ville hyra bil dessa dagar, men åldern satte stopp! 21års gräns som lägst, och Tobias fyller 21 om två månader...Surt! Men vi hyrde fyrhjuling, och såhär i efterhand var det MYCKET bättre än bil! Vi hade aldrig kunnat se allt vi såg med bil...
Första dagen tog vi oss upp på Thassos högsta berg, Ypsarion. Enormt vacker utsikt, enormt häftig natur. Getter, olivträd, berg, böljande landskap...Bilder man inte glömmer i första taget!
Dag två åkte vi åt andra håller på ön först, men hamnade på samma ställe som dag ett till slut ändå. Åkte ner åt ett annat håll istället. Totalt åkte vi runt hela ön fördelat på två dagar, och vi kom naturen och städerna så mycket närmare. Sen fick man ju njuta av solen också!

1-5 juli
Vi lämnade tillbaka vår leksak (fyrhjulingen) till Tobias besvikelse, och sen bestod dessa dagar av slappande vid poolen, mat på olika restauranger och allmänt latande! Den 5 juli firade vi 14 månader tillsammans, och det firade vi med en extra påkostad middag på en restaurang vi besökt tidigare under veckan. Tack underbara än en gång för dessa månader!

6 juli
Vår hemresa börjar, med buss till Limenas, färja till Keramoti, buss till flygplatsen och sen flyg hem till Sverige och Arlanda. Hittade en buss från Arlanda som gick hem till Enköping, och framåt sju på kvällen var vi änligen hemma.
Borta bra men hemma bäst <3
Sängen var verkligen något vi saknat! Skönt att sjunka ner i en mjuk och gosig säng...

7 juli
Jag avslutar min resa med att åka hem till Dalarna igen, och lämnar min underbara ensam kvar. Firade mor och Raunos bröllopsdag med räkor, vitt vin och jordgubbar, och stupade sen i säng...

Nu är verkligheten tillbaka, och jobbet som gäller fram till den sista augusti, sen blir det planerande inför flytten till Halmstad, och skolstarten där. Mycket som ska göras =S


Älskar dig så otroligt mycket. Finns ingen jag hellre hade delat min semester med, och det var verkligen välbehövligt för både dig och mig. Kraft att ta nya tag återfanns, och nu är jag redo att kämpa. Vi klarar det här!
<3<3<3<3<3



Tjingeling!
//Fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0