Ingen bra dag

Denna fredag började inte bra. Redan inatt när jag slutat prata med Älsklingen hade jag svårt att somna pga hostan. När jag väl lyckades somna så vaknade jag lika fort av nya hostattacker och feberfrossa. Lyckat.
Vaknade till och från hela j*vla natten, och när jag väl lyckades sova lite längre så sov jag till långt efter lunch. Nästan i alla fall. Vaknade kvart i ett, med ont i magen och tungan av allt hostande. Ingen angenäm känsla direkt. Feberfrossan kommer och går, hostan likaså. Ringde Fridolfs och sa att jag inte kommer ikväll, och Elena trodde att det var Markus fel (Markus är en av kockarna som jobbade igår, och det förekom en del gliringar ang. mitt, enligt dom, "norrländska" ursprung) och att det var därför jag stannar hemma ikväll. Men det är absolut inte därför, och det förstod Elena också, men tyckte ändå att vi kunde skylla på Markus, vi måste ju trots allt skylla på nån. Så nu skyller jag allt på Markus. Ha!

Hittils idag har jag hällt i mig tre koppar te med mjölk, och inte flyttat mig från soffan mer än att hämta telefonen i sovrummet. Så mycket mer action blir det nog inte heller. Måste väl försöka få i mig lite mat framåt kvällen, men blir nog inget mer avancerat än en rejäl äggmacka med majonnäs. Gott, mättande och enkelt att göra. Synd att man inte har några räkor i frysen. Men, det vore nog slöseri med god mat, för känner knappt vad den smakar ändå. Så räkorna får vänta till en annan gång, gärna när jag har lite sällskap.

Ska ringa min mor nu och beklaga mig över jobbiga baciller. Tur att man har sina nära och kära att gnälla lite för, annars skulle man nog gå under. Det är skönt att dom står ut med en!

Tjingeling

//Fiia

Älskar dig så otroligt mycket! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0