Ibland blir det inte som man tänkt sig

Hade kommit på världens bästa present i födelsedagspresent till mamma. Jag hade pratat med Rauno, med mormor som också ville vara med, och med Tobias. Allt var klappat och klart. Så skulle jag bara fixa det lilla lilla sista, det som behövdes. Och då skiter det sig. Det är slutsålt, finns ingenting kvar, har varit slut länge. Suck. Börja om från början, ny idé, nya tankebanor. Fan, jag som hade tänkt till så himla bra. Suck.

I alla fall, kvällen på Fridolfs har gått kanon, extremt lugnt, nästan segt. Lite tråkigt, men tur att arbetskamraterna är desto roligare! Hjälpte Jalle med ett större sällskap på övervåningen, och fick ta en hel del beställningar. Tillsammans drog vi in 190:- i dricks =) Inte helt fel, lite stolt blir jag!

Annars har det inte hänt mycket denna dag, har latat mig rejält, precis som alla andra dagar. Tyvärr. Helgen var riktigt lugn, onyttig och lite deppig. Men, så tänker man en vecka framåt, och på min blivande sambo, så känns livet lite bättre. Tur det.

På lördag blir jag alltså sambo, efter lite mer än 19 månaders förhållande. Ska bli spännande, lite nervös är man ju. Kommer det funka? Men samtidigt vet jag att vi har bott ihop tidigare, och allt har funkat. Allt är så bra det kan bli. Längtar.

Ska plocka en del och möblera om på lördag. Flytta på dom möbler som behöver flyttas för att göra plats åt Älsklingens möbler, och plocka lite i allmänhet. Storstäda får jag göra någon annan dag, det blir ändå grisigt när "flyttgubbarna" kommer. Sen ska jag ta en tur till IcaMaxi också, fick en trevlig rabattkupong därifrån idag, så ska storhandla lite. Dom har fått för sig att jag är stamkund där - trots att jag bara handlat där tre gånger...Men tackar inte nej till 10% rabatt =)

Nej, ska ta och krypa ner i sängen. Tack för idag!

Tjingeling

//Fiia

♥ ÄlskarÄlskarÄlskarÄlskarÄlskarÄlskarÄlskarÄlskar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0