Dator, kamera, skolan, kärleken, far...

Datorn fick någon släng av något virus igår, som kom med ett snabbmedellande på msn från en kompis som var offline...Helt plötsligt flippade skrivbordet ur, och rutor for upp och ner som vettvilliga. Gjorde en virusscanning på en gång, men den hittade ingenting, ingenting på spyware heller =S Tog bort alla temporära filer, allt som inte behöver vara kvar, och nu verkar det som att det försvunnit, om det inte gömt sig någonstans... Får hoppas att det bara blev total epilepsi i datorns hjärna... =P

Ja, ny kamera har jag köpt mig också, igår faktiskt. Har funderat ett bra tag på att lära mig framkalla kort själv, sånna där snygga svartvita som är fina att göra kollage av...Men, till det behövs en gammal hederlig kamera, så hittade en kille i Insjön som sålde en systemkamera, åkte dit och kikade, och fick den med mig hem direkt. Så nu är jag ägare till en Canon EOS 650. Dock följde inte originalobjektivet med, det hade han aldrig haft. Men det kan jag införskaffa senare...

I skolan är det full rulle, har massor att göra, bara 64 dagar kvar till studenten, och snart panik. Uppgifter och prov hit och dit, snart spyr jag! Får snart göra en lista på allt som ska göras, och börja uppifrån och bocka av allt eftersom... =S

Kärleken känns bättre än någonsin, dock är saknaden enorm! Hade planerat att åka ner i helgen, men mor ska opereras på fredag, så jag lovade att stanna hemma... Sen har klubben årsmöte, och jag sitter med i styrelsen, så borde åka dit också...Suck =S
Men tillbaka till Kärleken,  känner mig nästan kärare än någonsin, men på ett mycket djupare sätt än tidigare...Det känns bra! Och eftersom jag inte kan åka ner den här helgen, så åker jag ner nästa, och kan stanna ända till på tisdagen! A-dagar är riiiktigt bra att ha! =D

Har börjat skriva så smått med min far igen, vilket känns väldigt konstigt, men samtidigt rätt bra. Han har all utrustning för framkallning, och har framkallat mycket själv, så är bra att ha någon att kunna fråga...Får se vart det leder någonstans.

Nu ska jag plocka ihop lite i köket, och sen fixa fika åt resten av familjen som sitter i bastun gottar sig.. Är inte avundsjuk om man säger så! =P

Tjingeling!

//Fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0